MATERIAŁY DYDAKTYCZNE
Przedstawiamy ciekawe propozycje zabaw
dla dzieci
w wieku przedszkolnym:
Poniżej znajdują się Pliki do pobrania. Zachęcamy do korzystania z tej formy spędzenia czasu z dzieckiem.
-
https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/07/masa-balonowa-diy-prosty-glutek/
-
https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/11/piankolina-masa-plastyczna-przepis/
-
https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/09/odrysowywanie-cieni-zabawa-motoryczna/
Zwierzątka z plasteliny- manualne prace
plastyczne
Jeśli szukacie inspiracji do zabawy
z plasteliną, to z pewności tu znajdziecie
odrobinę prostych pomysłów, które zainspirują
dzieci do własnej twórczości. Bo czasem
najtrudniej zacząć, a później pomysły same
napływają do głowy.
1. https://www.youtube.com/watch?v=xxd5sm7ESU4
2.https://www.youtube.com/watch?v=Qfto958glHI
Kreatywne zabawy z dzieckiem:
Zabawy z sensoplastyki
.,,Piaskownica pełna kolorowego ryżu’’.
Co będzie potrzebne?
– ryż biały
– barwniki spożywcze w proszku w różnych
kolorach
– miseczki/plastikowe pojemniki
Sposób wykonania:
Do miseczek/pojemników wsypujemy porcję
białego ryżu, dodajemy odrobinę barwnika
spożywczego w proszku, oraz łyżkę/kilka
łyżek wody – w zależności od porcji ryżu, jaką chcemy przygotować (bez paniki jak
wody będzie za dużo – ryż wciąga wilgoć bez problemu).
Mieszamy wszystko łyżką, aż ryż nabierze koloru i zostawiamy w tych miseczkach do wyschnięcia (może być np. na noc, ale po około godzinie, dwóch ryż już powinien być suchy jeżeli nie przesadziliście z wodą). Raz na jakiś czas można ryż zamieszać.
DOBRA RADA: Ryż może być początkowo sklejony,
ale wystarczy zamieszać ręką lub łyżką, by rozdzielić ziarenka. Można dodać olejków aromatycznych np. waniliowego.
A teraz czas na zabawę! Z kolorowego ryży można gotować zupy, karmić zabawkowe zwierzątka, ozdabiać ciasteczka zrobione z domowej ciastoliny, albo wsypać do kartonu czy dmuchanego basenu i stworzyć w domu prawdziwą, ryżową, sensoryczną piaskownicę
Ryżolina
– ryż biały
– barwniki spożywcze w proszku w różnychkolorach
– woda
– opcjonalnie: aromat spożywczy
Sposób wykonania:
Ryż gotujemy według przepisu na opakowaniu. Można dodać mniej wody i gotować
kilka minut krócej. Ryż odcedzamy. Nie oblewamy zimną wodą. Dodajemy odrobinę
barwika spożywczego w proszku
i dokładnie mieszamy, aż ryż się zabarwi. I już. Gotowe!
Żeby doznania sensoryczne były mocniejsze, możemy dodać odrobinę aromatu
spożywczego. Nie musimy ograniczać się do waniliowego lub migdałowego.
W internetowych sklepach
z artykułami cukierniczymi znajdziecie: bananowe, owoców
a nawet o zapachu coli czy gumy do żucia! Teraz możemy zacząć się bawić. Ryż
idealnie się klei. Możemy robić z niego babki, ciasta, torty, albo kolorowe lody ryżowe.
Możemy lepić kulki, placki
i wszystko co podpowie nam wyobraźnia.
Masy sensoplastyczne są uwielbiane przez wszystkie dzieci. Są pachnące,
kolorowe, o różnej strukturze i konsystencji. Pobudzają zmysły i dają szansę na
rozwinięcie małej i dużej motoryki. Idealnie sprawdzą się na zajęciach z elementami
SI, zapewniając doskonałą zabawę. Dzięki poniższym przepisom na masy można
stworzyć prawdziwe arcydzieła na każdych zajęciach
w różnych grupach wiekowych.
Zabawy ruchowe
Skarpetkowa wojna
Na pewno w łazience jest szuflada, w której trzymamy skarpetki bez pary. Skarpetki zwiń w kulkę i rozpocznij skarpetkową wojnę. Uderzenie takim pociskiem nie boli, a plus jest taki, że może podczas zabawy jakimś trafem uda się kilka sparować
Tor przeszkód
Zróbcie domowy tor przeszkód. Wykorzystajcie to co macie w domu – kartony, butelki z wodą, miski, krzesła, poduszki. Zadanie jest oczywiste – wystarczy przejść bez strącenia np. butelek podczas slalomu.
Jak modelka na wybiegu
Na głowę kładziemy np. książkę, misia. Chodzimy jak modelki, modele.
Złap zajączka
Puszczamy zajączki przy pomocy lusterka, które dzieci próbują złapać.
Szalona impreza taneczna
Włączcie ulubioną muzykę i tańczcie, tańczcie, tańczcie do upadłego.
Pliki do pobrania
Materiały Dydaktyczne (1.03 MB)
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | |
---|---|
Data utworzenia: | 2020-03-19 |
Data publikacji: | 2020-03-19 |
Osoba sporządzająca dokument: | |
Osoba wprowadzająca dokument: | Joanna Chełmecka |
Liczba odwiedzin: | 4074 |